Week 2 & 3 in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu Week 2 & 3 in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu

Week 2 & 3 in Portugal

Door: Julian Roijackers

Blijf op de hoogte en volg Julian

01 Juni 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Week 2 & 3 in Portugal:

Het toekomstplan begint goed te vorderen we zijn nu bezig met een begroting en een jaaroverzicht.
Zelf koken is nog niet zo makkelijk maar het is wel leuk en een uitdaging om alles zelf te doen.
Want boodschappen, wassen en schoonmaken moeten we natuurlijk ook gewoon zelf doen.
Verder doen we veel dingen naast de grote twee tijdbestedingen (toekomstplan/werken bij de wijngaarden) we zijn namelijk naar een wijnbeurs geweest.
Maar ook zijn we bij andere wijnbedrijven gaan werken dat zijn namelijk partners/vrienden van Maarten daar kunnen we mee bottelen.
Bottelen houdt in dat de wijnflessen worden gevuld met een machine en wij moeten ervoor zorgen dat de machine blijft draaien.
Dus moeten de flessen worden opgestapeld en in de machine worden gezet.
Best hard aanpakken! ;)
Wat wel apart was aan het meewerken bij dit andere wijnbedrijf is dat we in de middag bij deze mensen thuis mee mochten eten.
In Portugal worden mensen namelijk eigenlijk nooit thuis ontvangen maar ontmoeten ze elkaar in een café/restaurant.
Ook zijn we naar Porto geweest in het weekend.
We verbleven in een leuk hostel waar mensen kwamen uit allemaal verschillende landen onder andere Spanje en Canada.
Wat nog meer leuk was aan het hostel was dat er soort van hippies waren die de baas waren van het hostel dus er heerste best een ontspannen sfeer.
We waren in Porto van zaterdag t/m dinsdag.
Op zaterdag hebben we de Champions league finale gekeken in een café om de hoek.
Dit was wel leuk want we kregen bierpullen mee toen we gingen en in de verlening viel in een keer de stroom uit.
Die ging uiteindelijk weer aan en de tv werd aangezet door een van de klanten.
Toen zagen we dat het al penalty’s was.
Op zondag hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt naar het strand en vervolgens op het strand gepicknickt.
Maandag zijn we toch maar met de metro naar het strand gegaan het nadeel van die dag was dat we iets te lang op het strand zijn geweest en een beetje veel verbrand zijn.
De laatste dag dinsdag zijn Mathijs en ik gesplitst want ik wilde niet weer naar het strand en Mathijs had geen zin om de hele dag door de stad te struinen met een zware tas.
Ik ben toen ‘s ochtends naar Casa da Musica gegaan dit is een mooi gebouw waar concerten worden gehouden.
S ’middags ben ik naar Gaia gegaan en ben ik langs alle wijnbedrijven gelopen en heb ik genoten van het uitzicht van de stad.
Gaia is aan de andere kant van de rivier de Douro daar liggen alle wijnbedrijven en aan de andere kant ligt de stad Porto met alle terrasjes.
Als laatste op deze dag ben ik naar de Sé kathedraal gaan kijken die was erg mooi gelegen op een rots en een grote toeristische trekpleister.

Dit waren alweer mijn eerste 3 weken in Portugal.
Ik heb het super naar mijn zin!

Cumprimentos de Portugal

  • 02 Juni 2016 - 13:30

    Mieke Krijnen:

    Hallo Julian,

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en daarbij ook nog van alles leert en mooi in een ander land kan
    rondkijken. Geniet ervan, wij vinden het leuk om je verslagen te lezen.

    groetjes Jan en Mieke

  • 03 Juni 2016 - 16:15

    René Boon:

    leuk zo'n verslag.
    Morgen ga ik naar Porto. Ik ga zeker even naar die Gaia.
    Fijne tijd nog.

    René

  • 05 Juni 2016 - 11:04

    Veronic Van Rooij:

    He Julian,

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Echt een bijzondere tijd, lijkt me. Fijn dat je het ons volgende week eens in het echt kan laten zien.

    Groetjes,

    Veronic


  • 15 Juni 2016 - 12:49

    Kimberley:

    Hoi Julian,

    Heel leuk om te lezen! Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. We kijken uit naar een nieuwe blog.

    Groeten,
    Kimberley

Tags: Porto, Bottelen, Koken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, São João da Pesqueira

Julian

Mijn naam is Julian ik ben 18 jaar oud en ik ben nou 10 weken in Portugal voor mijn buitenlandse stage. Op deze blog deel ik de leuke momenten en schrijf ik waar we mee bezig zijn en zijn geweest.

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 2530

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: