De eerste ander halve week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu De eerste ander halve week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu

De eerste ander halve week in Portugal

Door: Julian Roijackers

Blijf op de hoogte en volg Julian

19 Mei 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Hallo Vrienden/familie en medestudenten,

Het is fijn hier we hebben ons geinstaleerd en zijn al helemaal gewend.
De eerste dagen hebben we dingen geregeld voor het huis zoals een gasfles en beddengoed.
Toen hebben we op donderdag en vrijdag bedacht hoe we de 10 weken gingen indelen en een planning gemaakt.
De eerste werk week was voorbij en de plannen voor het weekend werden gemaakt.
Ik als fanantiek Benfica fan had bedacht om naar Lisabon te gaan.
Echter wilde Mathijs niet mee want die wilde nog even een weekend rustig in het dorp blijven.
Dus gingen ik en Maarten samen.
Op zaterdag zijn we met de bus naar Lisabon gegaan.
Toen we aan waren gekomen hebben we onze spullen afgezet bij een hostel.
Daarna zijn we het museum en het stadion van Benfica gaan bezoeken.
Zondag zijn we naar een kasteel geweest en hebben we de wedstrijd van Benfica gekeken.
Ze werden kampioen Maarten en ik hebben vervolgens het feest mee gevierd.
Maandag middag gingen we weer terug naar Soa Joao da Pesquira.
Dinsdag en woensdag hebben we voor het eerst in de wijngaarden gewerkt dit was erg leuk.
Als laatste zijn we naar Sandeman gegaan dit is een van de grootste wijnbedrijven uit het Douro gebied.
Hier hebben we goed uit gelegd gekregen hoe Port wordt gemaakt.
Al met al was het een hele leuke eerste ander halve week!

De groeten uit Portugal!! :)

  • 20 Mei 2016 - 23:31

    Susanne:

    Leuk om te lezen dat je al meteen een kampioensfeest meemaakt!
    Klinkt als een leuke stage. Veel plezier!

  • 31 Mei 2016 - 12:10

    Walther:

    Hallo Julian,

    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Mathijs niet mee naar Benfica?? Klinkt niet als Mathijs. Wel leuk als je een kunt bekijken hoe de Portugezen een overwinningsfeest vieren. Hopelijk leer je nog veel van Portugal en geniet je nog met volle teugen. Groet Walther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, São João da Pesqueira

Julian

Mijn naam is Julian ik ben 18 jaar oud en ik ben nou 10 weken in Portugal voor mijn buitenlandse stage. Op deze blog deel ik de leuke momenten en schrijf ik waar we mee bezig zijn en zijn geweest.

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 2514

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: