Blog 3 week 4 & 5 in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu Blog 3 week 4 & 5 in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Julian Roijackers - WaarBenJij.nu

Blog 3 week 4 & 5 in Portugal

Door: Julian Roijackers

Blijf op de hoogte en volg Julian

19 Juni 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Blog 3: week 4 & 5

Alweer 3 weken voorbij geschoten zonder blog. Het is de afgelopen tijd druk geweest. De ouders van Mathijs die op bezoek kwamen aanpakken bij verschillende wijnbedrijven maar ook de bottel dag van Maarten die er aan komt. Maar desalniettemin veel geleerd en Maarten goed geholpen. Vaak was het werk ook leuk door de variatie en doordat we bijvoorbeeld tijdens het etiketteren mee konden zingen met muziek die we gedownload hadden. Een wijnbedrijf waar we bijvoorbeeld mee hebben geholpen heet Quinta (wijnbedrijf) de San José dit zijn de buren van Maarten. Wat we hier moesten doen was de flessen opstapelen en zorgen dat de bottel machine bleef draaien. Hier hebben we 2 dagen mee geholpen en ook s ’middags zijn we samen met de eigenaar van het bedrijf warm gaan lunchen. Want dat doen ze hier nou eenmaal twee keer op een dag. Verder volgen we hier het EK een beetje en is het leuk om tussen de Portugezen naar Portugal te kijken. Al doen ze het tot nu toe nog niet zo goed. Waar we de laatste week veel mee bezig zijn geweest is alles voorbereiden voor de bottel dag van Maarten. Daarvoor moet een heleboel gebeuren. Onder andere wijn over pompen, kratten ophalen en in elkaar zetten om wijnflessen in op te slaan, tanks schoonmaken, etc.
Al met al weer drukke weken maar ook erg leerzaam en ik heb het erg naar mijn zin.

De groeten uit Portugal,

Ps. In de volgende blog die iets sneller gaat komen als deze vertel ik over Roland en Veronic die langs kwamen (mijn vader en moeder haha ;) )

  • 20 Juni 2016 - 14:51

    Wies:

    Dag Julian,

    Wat fijn te horen dat je het zo goed naar je zin hebt bij Maarten, we hadden ook niet anders verwacht.
    Intussen heb je al veel geleerd en ken je het Portugees ritme.
    Joost is ook benieuwd en het is daarom nog steeds niet uitgesloten dat hij niet komt.
    Maarten heb ik gisteren gesproken, dus ik mag hopen dat de reis snel geboekt wordt.
    Fijn voor je dat je ouders zijn geweest. Wat ik zo heb meegekregen hebben ze het erg naar hun zin gehad.
    Julian wij wensen je nog leerzame en fijne dagen toe met Maarten.
    Zodra je in Nederland bent ben je uiteraard weer welkom op de frietjes dat weet je.
    We zijn heel benieuwd naar je verhalen!

    Hartelijke en zonnige groet voor allemaal,
    Wout en Wies
    Joost en Thijs



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, São João da Pesqueira

Julian

Mijn naam is Julian ik ben 18 jaar oud en ik ben nou 10 weken in Portugal voor mijn buitenlandse stage. Op deze blog deel ik de leuke momenten en schrijf ik waar we mee bezig zijn en zijn geweest.

Actief sinds 23 April 2016
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 2516

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: